Studenci III rok
2007- -2008 |
Prace studentów z rocznika 2007-2008
Przedmiot w niezwykłym otoczeniu
Kontekst (łac. Contexlus - związek, łączność,
zależność).
Kontekst służy do zakomunikowania zależności jednych zjawisk od innych, danego
zdarzenia od innych zdarzeń. Przedmioty tworzą w kontekście z przestrzenią
określoną konfigurację. Każdy dodatkowy przedmiot wprowadzony w przestrzeń
konstruuje wiele możliwości, które są lub będą w kontekście z tą przestrzenią.
Przestrzeń ta jest logiczna. Samo otoczenie przemawia do nas. Przedmioty jednak,
które egzystują samoistnie, potrafią zaistnieć w innej przestrzeni. Nie wiadomo
tylko, czy każda z tych sytuacji sprzyja przedmiotowi umieszczonemu w niej.
Przedmioty jednak potrafią znaleźć się w kontekście innej przestrzeni, innej
sytuacji. Może chcą coś zaprezentować?
Zadanie dla studentów:
Zadajcie sobie pytanie, czy każdy samoistnie funkcjonujący przedmiot
umieszczony w innej sytuacji ma z nią związek, łączność? Czy jest w kontekście
z tą sytuacją? Czy każda z tych sytuacji odpowiada naturze danego przedmiotu?
Wykonajcie kilka szkiców na papierze A4.
Na podstawie wykonanych szkiców na kartce papieru formatu A3 narysujcie, namalujcie
wybrany przez was przedmiot w nietypowym kontekście, w niezwykłym otoczeniu.