ANNA LEŚNIAK

Pranko
Video

DO BIAŁEGO

Praca jest zabawą formalną i treściowo-skojarzeniową. Znów głównym tematem jest telewizja. Szybkość zmieniających się obrazów i różnorodność treści przekazywanych przez to medium powoduje, że ulegają one swoistemu wymieszaniu i zmiksowaniu, czego wynikiem jest wypranie wiadomości z ich wszelkiego sensu. Ważne informacje przerywane są reklamami np. proszków do prania. Proszki piorą ubrania. Podobnego zabiegu dokonuje tak skonstruowany przekaz telewizyjny w mózgu odbiorcy. W zasadzie więc, wpatrywanie się w otwór pralki automatycznej nie różni się od patrzenia w ekran telewizora, a obrazy pojawiające się w pralce mogą być bardziej interesujące niż to co ma do zaoferowania telewizja. Projekt nie jest krytyką telewizji w ogólnym sensie, lecz raczej dowcipnym komentarzem do sytuację w jakiej postawiony jest odbiorca, który spędza sporo czasu przed telewizorem.

Wybrane zrzuty ekranowe: