ANNA LEŚNIAK
Pranko
Video
DO BIAŁEGO
Praca jest zabawą formalną i treściowo-skojarzeniową. Znów głównym tematem
jest telewizja. Szybkość zmieniających się obrazów i różnorodność treści przekazywanych
przez to medium powoduje, że ulegają one swoistemu wymieszaniu i zmiksowaniu,
czego wynikiem jest wypranie wiadomości z ich wszelkiego sensu. Ważne informacje
przerywane są reklamami np. proszków do prania. Proszki piorą ubrania. Podobnego
zabiegu dokonuje tak skonstruowany przekaz telewizyjny w mózgu odbiorcy. W zasadzie
więc, wpatrywanie się w otwór pralki automatycznej nie różni się od patrzenia
w ekran telewizora, a obrazy pojawiające się w pralce mogą być bardziej interesujące
niż to co ma do zaoferowania telewizja. Projekt nie jest krytyką telewizji w
ogólnym sensie, lecz raczej dowcipnym komentarzem do sytuację w jakiej postawiony
jest odbiorca, który spędza sporo czasu przed telewizorem.
Wybrane zrzuty ekranowe: