Iluzja
Cele:
– rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
– rozwijanie umiejętności ukazania przedmiotu w ruchu,
– zaobserwowanie zaniku materialności ciał pod wpływem ruchu.
Przebieg ćwiczenia:
Część I
Narysujcie przedmiot: rzecz, roślinę, postać itp. Może to być rzecz
codziennego użytku, czy też nadrealny twór z waszych snów.
Do narysowania przedmiotu zamiast ołówka użyjcie nitki, ułóżcie ją na
kartonie. Nitka to kreska, a więc może być konturem Waszego przedmiotu.
Część II
Zamoczcie nitkę w farbie lub tuszu. Na papierze ułóżcie z niej kształt
wcześniej wybranego przedmiotu. Nałóżcie drugą kartkę papieru, przyciśnijcie
czymś ciężkim i delikatnie wyciągnijcie nitkę.
Aby podkreśli ruch przedmiotu czynność możecie powtórzyć wielokrotnie
używając różnych farb i zróżnicowanej grubości nitek.
Nadajcie tytuł swojej pracy.
Prezentacja:
Prezentacja prac.
Co możecie powiedzieć o swoich pracach? Jaki efekt uzyskaliście?
Co stało się z konturami Waszych przedmiotów?
Uczestnicy: młodzież licealna.
Miejsce: klasa, boisko szkolne.
Materiały: karton, farby, nożyczki
kawałki sznurków.
Czas działania: 45 minut.
Bibliografia: Anfam D.A., Beal
M., Bowes E., (2004), Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Warszawa:
Wydawnictwo Arkady
|