Mądrość doświadczenia
Życie człowieka składa się z ciągu następujących po sobie zdarzeń. Czasem
są one przyjemne a czasem smutne lub dramatyczne. Niezależnie od charakteru,
ich cechą wspólną jest przemijalność. Mając świadomość nietrwałości
sytuacji i związanych z nimi emocji możemy spojrzeć na nie w nowy, inspirujący
sposób. Mogą być źródłem wiedzy o nas samych.
Cele:
– przyglądanie się swoim emocjom,
– dojrzewanie wewnętrzne,
– uzyskanie dystansu do zjawisk,
– odnajdywanie wartości każdego doświadczenia.
Część I
Przypomnijcie sobie ważną dla was sytuację, która wzbudziła w was silne
emocje.
Zastanówcie się, co czuliście w danej sytuacji. Jakie to były emocje,
która z nich była dominująca.
Część II
Używając plasteliny nadajcie formę emocjom, które wtedy przeżyliście.
Część III
Obejrzyjcie kolorowe pisma. Wybierzcie słowa i obrazki, które kojarzą
się wam z waszym przeżyciem. Wytnijcie je.
Część IV
Aby zachować świeżość tych emocji i wrażeń umieśćcie formę wykonaną
z plasteliny oraz fragmenty gazet w słoiku. Zamknijcie słoik i podpiszcie
dzisiejszą datą.
Prezentacja:
Obejrzyjcie swoje słoiki. Pomyślcie czego możemy się nauczyć analizując
wydarzenia i towarzyszące im emocje? Czy w ten sposób możemy lepiej
poznać siebie? Zastanówcie się, jak można wykorzystać tę wiedzę w przyszłości?
Materiały: słoiki, plastelina,
kolorowe pisma
Uczestnicy: młodzież licealna
Czas: 45 min.
Artyści i ich dzieła:
Tamas StAuba, (1965), Stygnąca woda.
Robert Rauschenberg, (1955-1959), Monogram, Sztokholm, Moderna Museet.
|