Moje emocje
Emocje zawsze wskazują twój prawdziwy stosunek do czegoś, celebruj
je i uczyń najpiękniejszym.
Cele:
– kształtowanie umiejętności analizowania, charakteryzowani i przedstawiania
własnych emocji.
– rozbudzenie kreatywności.
– praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
– pobudzenie wyobraźni przestrzennej.
Część I:
Każdemu z nas w różnych sytuacjach życiowych towarzyszą emocje. Emocje
to silne przeżycie uczuciowe gniewu, radości, obawy czy wzburzenia.
Zdarza się, że czasami oddziałują na nas bardzo intensywnie i wtedy
towarzysza im silne wzruszenia. Jak możemy podzielić emocje? Podajcie
przykłady emocji pozytywnych i negatywnych.
Część II:
Za pomocą elementów z metalu (śrubek, wierteł, nakrętek, płaskowników) przedstawcie wasze emocje dotyczące czasu przeszłego – mogą on dotyczyć
konkretnego zdarzenia. Zbudujcie obiekt przestrzenny. Macie do dyspozycji
różnego rodzaju elementy metalowe, możecie je ze sobą łączyć za pomocą
drutu , śrubek czy wkrętek.
Część III: prezentacja
Przedstawcie pozostałym uczestnikom swoje prace i opowiedzcie jakie
emocje przedstawi a wasze dzieło. Który etap był dla was najbardziej
interesujący, co was zaskoczyło co się spodobało?
Uczestnicy: młodzież licealna.
Miejsce: klasa, sala.
Materiały: elementy metalowe –
śrubki, nakrętki, drut, płaskowniki, wiertła.
Czas trwania: 90 min.
Bibliografia:
Domański M. (1981), Poczet wielkich rzeźbiarzy, Warszawa
Osęka A. (1977), Współczesna rzeźba polska, Warszawa.
Artyści i ich dzieła:
Tnguely J. (1960), Black Knight, Berkley Art. Museum, California.
|