<<powrót

III rok 2007-2008

Warsztaty

Magdalena Papiernik

 

 

 

 

 

 

 

 

Moje emocje

Emocje zawsze wskazują twój prawdziwy stosunek do czegoś, celebruj je i uczyń najpiękniejszym.

Cele:
– kształtowanie umiejętności analizowania, charakteryzowani i przedstawiania własnych emocji.
– rozbudzenie kreatywności.
– praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
– pobudzenie wyobraźni przestrzennej.

Część I:
Każdemu z nas w różnych sytuacjach życiowych towarzyszą emocje. Emocje to silne przeżycie uczuciowe gniewu, radości, obawy czy wzburzenia. Zdarza się, że czasami oddziałują na nas bardzo intensywnie i wtedy towarzysza im silne wzruszenia. Jak możemy podzielić emocje? Podajcie przykłady emocji pozytywnych i negatywnych.

Część II:
Za pomocą elementów z metalu (śrubek, wierteł, nakrętek, płaskowników) przedstawcie wasze emocje dotyczące czasu przeszłego – mogą on dotyczyć konkretnego zdarzenia. Zbudujcie obiekt przestrzenny. Macie do dyspozycji różnego rodzaju elementy metalowe, możecie je ze sobą łączyć za pomocą drutu , śrubek czy wkrętek.

Część III: prezentacja
Przedstawcie pozostałym uczestnikom swoje prace i opowiedzcie jakie emocje przedstawi a wasze dzieło. Który etap był dla was najbardziej interesujący, co was zaskoczyło co się spodobało?

Uczestnicy: młodzież licealna.
Miejsce: klasa, sala.
Materiały: elementy metalowe – śrubki, nakrętki, drut, płaskowniki, wiertła.
Czas trwania: 90 min.

Bibliografia:
Domański M. (1981), Poczet wielkich rzeźbiarzy, Warszawa
Osęka A. (1977), Współczesna rzeźba polska, Warszawa.

Artyści i ich dzieła:
Tnguely J. (1960), Black Knight, Berkley Art. Museum, California.

<<powrót