Re-designed toys
Cele:
– zapoznanie się z ideą recyklingu
– recykling starych przedmiotów
– stworzenie zabawek łączących w sobie elementy wzornictwa, sztuki
ulicznej oraz sztuki kreacji postaci.
Uczestnicy: 10 uczniów liceum.
Miejsce: sala w budynku szkolnym.
Materiały: stare plastikowe zabawki
zamalowane w całości na biało, ołówki, pędzle, farby, flamastry.
Czas: 1 godzina.
Przebieg warsztatu:
Część I
Omówienie zjawiska designer toys. Pokaz slajdów z przykładami designer
toys.
Część II
Każdy uczeń wybiera losowo jedną zabawkę. Uczestnicy projektują kilka
rozwiązań nowej charakteryzacji zabawki. Wybierają najlepszy.
Część III
Przeniesienie projektu ołówkiem w formie szkicu na zabawki. W oparciu
o szkic uczniowie charakteryzują zabawki używając flamastrów i farb.
Konfrontacja:
Czy używając przedmiotów zastanawiacie się, kto daje pomysły na temat
ich kształtów i kolorów?
Czy uważacie, że projektowaniem przedmiotów powinni zajmować się artyści?
Czy są przedmioty w waszym otoczeniu, których cechy projektowe możecie
zmieniać?
A może są takie, które możecie sami zaprojektować?
Bibliografia:
Budnitz Paul, A Am plastik: The designer Toy Explosion, HNA Books, 2006
Hoye Jacob, Toys: New Designs from the Art Toy Revolution , Universe,
2005
|