Słoiki pełne marzeń
Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełniać
swoje marzenia. I starają sie robić to jak najlepiej.
Paulo Coelho
Cele:
– rozwijanie, poszerzanie kreatywności,
– uświadomienie istoty marzeń.
Przebieg ćwiczenia:
Część I
Rozmowa o marzeniach – co to są marzenia? Czy każdy z was marzy i posiada
marzenia? Dlaczego warto marzyć? W jaki sposób realizujecie marzenia?
Czy marzenia są czymś osobistym, intymnym? Czy rozmawiacie z innymi
o swoich marzeniach?
Część II
Rozmowa o słoikach: z czym kojarzą się wam słoiki? Do czego są waszym
zdaniem najczęściej stosowane?
Polecenie:
W wykonajcie własny słoik marzeń, spróbujcie w oryginalny i niekonwencjonalny
sposób zilustować swoje marzenia na słoiku, lub też w jego wnętrzu.
Zróbcie to tak aby był on osobistą skarbonką każdego z was, w której
zapiszcie marzenia, które chcielibyście w swoim życiu zrealizować.
Prezentacja
Obejrzyjcie powstałe prace. Czy udało się wam przedstawić wszystkie
marzenia, czy potraficie rozszyfrować swoje marzenia nawzajem, czy jest
to nie możliwe? Jaki następny krok postawicie, aby zrealizować swoje
marzenia?
Uczestnicy: młodzież licealna
(16-19 lat).
Miejsce: klasa, sala.
Materiały: słoiki, farby do szkła,
kolorowe papiery, farby, kredki, ołówki, gazety, kalka techniczna itp.
Czas działania: 1 godzina.
Bibliografia: Singer J.,(1980)
Marzenia dzienne, Warszawa, PWN.
|