Pamiętnik emocjonalny
Cel:
– próba przedstawienia własnych emocji w formie wizualnej,
– pobudzanie kreatywności,
– stymulowanie myślenia abstrakcyjnego.
Przebieg ćwiczenia:
Część I:
Odtwórzcie w pamięci jakąś pozytywną sytuację czy wydarzenie szczególnie
dla Was ważne, które w jakiś sposób mogły zaważyć na waszym obecnym
życiu, na tym kim jesteście teraz i którą szczególnie chcielibyście
zachować w pamięci.
Skupcie się na emocjach jakie towarzyszyły temu wydarzeniu i nazwijcie
je. Następnie postarajcie się, za pomocą dowolnych technik malarskich
takich jak dripping malowanie pędzlem, odciski dłoni stóp, przedstawić
wasze emocje na papierze.
Część II:
Wybierzcie najciekawsze fragmenty prac, które waszym zdaniem najlepiej
obrazują wasze emocje i wytnijcie je. Następnie złóżcie je ze sobą w
formie książki – pamiętnika. Nadajcie swojej pracy tytuł.
Prezentacja
Obejrzyjcie swoje prace i zastanówcie się czym jest pamiętnik. Czy tylko
słownie można utrwalić to co chcielibyśmy zachować w pamięci.
Dlaczego kolor i forma mogą powiedzieć więcej o naszych emocjach niż
najbardziej szczegółowy opis.
Uczestnicy: młodzież licealna.
Materiały: farby, pędzle, brystole,
worki foliowe, nożyczki, sznurki.
Czas działania: 90 min.
Bibliografia: Hess B. (2004),
Ekspresjonizm abstrakcyjny, Köln: Taschen.
|