<<powrót

III rok 2007-2008

Warsztaty

Karolina Andrzejczak

Pamiętnik emocjonalny

Cel:
– próba przedstawienia własnych emocji w formie wizualnej,
– pobudzanie kreatywności,
– stymulowanie myślenia abstrakcyjnego.

Przebieg ćwiczenia:
Część I:

Odtwórzcie w pamięci jakąś pozytywną sytuację czy wydarzenie szczególnie dla Was ważne, które w jakiś sposób mogły zaważyć na waszym obecnym życiu, na tym kim jesteście teraz i którą szczególnie chcielibyście zachować w pamięci.
Skupcie się na emocjach jakie towarzyszyły temu wydarzeniu i nazwijcie je. Następnie postarajcie się, za pomocą dowolnych technik malarskich takich jak dripping malowanie pędzlem, odciski dłoni stóp, przedstawić wasze emocje na papierze.

Część II:
Wybierzcie najciekawsze fragmenty prac, które waszym zdaniem najlepiej obrazują wasze emocje i wytnijcie je. Następnie złóżcie je ze sobą w formie książki – pamiętnika. Nadajcie swojej pracy tytuł.

Prezentacja
Obejrzyjcie swoje prace i zastanówcie się czym jest pamiętnik. Czy tylko słownie można utrwalić to co chcielibyśmy zachować w pamięci.
Dlaczego kolor i forma mogą powiedzieć więcej o naszych emocjach niż najbardziej szczegółowy opis.

Uczestnicy: młodzież licealna.
Materiały: farby, pędzle, brystole, worki foliowe, nożyczki, sznurki.
Czas działania: 90 min.
Bibliografia: Hess B. (2004), Ekspresjonizm abstrakcyjny, Köln: Taschen.

<<powrót