Szpilki
Przedmioty użytku domowego tracą na swym znaczeniu, stają się oczywistością
z której korzystamy na co dzień. Nie zastanawiamy się czym są, nie myślimy
o materiale z którego zostały wykonane. Stają się pospolite, „anonimowe”,
mechanicznie wykorzystywane do codziennych czynności. Jednak istnieją,
a ich brak pewnie prędko byśmy odczuli. Poświęcając im trochę więcej
uwagi, nadając im nowych wartości mogą zyskać na znaczeniu.
Cele:
– pobudzenie kreatywności i wyobraźni
– zastanowienie się nad znaczeniem otaczających nas przedmiotów
– wykonanie nowych zindywidualizowanych obiektów
– wyrażanie siebie poprzez dany przedmiot
Przebieg ćwiczenia:
Ćwiczenie polega na nadaniu nowych cech i wartości szpilkom, wykorzystując
podane materiały wykonajcie szpilkę, która będzie odzwierciedlała waszą
osobowość. Możecie zmieniać główkę od szpilki wykorzystując jej okrągłą
właściwość. Szpilka ma być nowym, niezwykłym obiektem, który stanie
się ważny i wreszcie zaistnieje pośród reszty przedmiotów (pomimo swoich
małych rozmiarów).
Pokaz prezentacja:
Obejrzyjcie wszystkie gotowe szpilki i spróbujcie rozpoznać wśród nich
ich autorów.
Zastanówcie się nad tym, jak różnie postrzegamy tę sama rzeczywistość?
Jak wyrażacie siebie poprzez takie realizacje? Czy ćwiczenie pomogło
uzmysłowić wam, że każdy z nas jest odrębną jednostką o ciekawej i odmiennej
osobowości? Jak możecie wpłynąć na to kim byście chcieli być?
Uczestnicy: gimnazjaliści
Czas trwania: 1 godz.
Miejsce: Wydział Edukacji Wizualnej
ASP w Łodzi
Artyści: Man Ray, The Gift (Le
Cadeau), replica, (1966), The Museum of Modern Art, New York
Opis wybranych realizacji:
Autor: gimnazjalistka
Tytuł: ziemia
Idea: pokazanie wszechstronnosci
jakie znajdują się na ziemi oraz ukazanie odmienności kazdego czlowieka.
Refleksja: ogólnie myśląc jestesmy
zbiorowością, lecz dokładniej się przyglądając dostrzegamy, że każdy
czlowiek jest inny i niepowtarzalny.
Autor: gimnazjalita
Tytuł: podział klasowy
Idea: ukazanie podziału klasowego
społeczeństwa
Refleksja: Życie ułożone jest
tak, że jedni pracują dla i na innych. Stanowimy piramidę od tych najbiedniejszych,
którzy zajmują niskie stanowiska po tych znajdujacych się na szczycie.
|