Oczami impresjonistów
Według mnie obraz ma być czymś przyjemnym, wesołym, ładnym, tak-
ładnym! W życiu jest wystarczająco dużo rzeczy przykrych, żebyśmy mieli
jeszcze sami produkować brzydactwa.
August Renoir
Cele:
– Poznanie techniki malarskiej impresjonistów,
– Rozwijanie umiejętności obserwacji i łączenia kolorów.
Przebieg ćwiczenia:
Część I
Obejrzyjcie reprodukcje przedstawiające prace impresjonistów. Zwróćcie
uwagę na sposób nakładania farby przez artystów. W jaki sposób mieszali
kolory, przedstawiali pejzaże? Jak ukazane jest światło a jak cień?
Część II
Na papierze A3 naklejcie kawałki włóczek z poprutych i pociętych swetrów
tak, aby stworzyły obraz. Jako wzór posłużą wam kolorowe zdjęcia z czasopism
ukazujące naturę. Wykorzystajcie sposób, w jaki impresjoniści nakładli
farbę, mieszali kolory. Nadajcie tytuł swojej pracy.
Pokaz – prezentacja:
Prezentacja prac.
Co możecie powiedzieć o swoich pracach? Jak poradziliście sobie z pokazaniem
efektów kolorystycznych w tej technice? Co sprawiło Wam największą trudność?
Czy nasuwają się Wam na myśl jakieś refleksje związane z wykonanymi
pracami?
Uczestnicy: młodzież
Miejsce: klasa
Materiały: kolorowe swetry, nożyczki,
klej, kolorowe czasopisma, kartony
Czas działania: 1,5 godziny
Bibliografia:
Techniki wielkich mistrzów malarstwa (2005), Warszawa, Wydawnictwo
Arkady. |