III rok 2007-2008
Warsztaty
Marlena Jaworska
Wehikuł czasu Żyjemy w jednym kraju, mieście, każdy z nas czegoś doświadczył, coś przeżył. Wszyscy mamy marzenia, obawy. Niekiedy nasze przeżycia są podobne do przeżyć innych ludzi, ale każdy z nas ma indywidualne odczucia związane z tym co się zdarzyło, co się dzieje lub z tym co się stanie. Cele: Przebieg ćwiczenia: Część II Pokaz – prezentacja Uczestnicy: młodzież licealna. Bibliografia: Artyści i ich dzieła: Opis konkretnych realizacji, uwagi
refleksje: Inna uczestniczka zmierzyła się w swojej pracy z emocjami, stanami towarzyszącymi jej w życiu obecnym, teraźniejszym. Zastosowała podobne elementy co poprzednia uczestniczka, jednak odmienne ich zestawienie, usytuowanie względem siebie spowodowało, że efekt był zupełnie różny. Dzięki połączeniu wielu różniących się od siebie kształtem i wielkością elementów powstała praca bardzo dynamiczna i ekspresyjna. Wrażenie to potęguje usytuowanie wszystkich form pod różnym kątem względem płaszczyzny, do której są przytwierdzone. Duże znaczenie dla odbioru pracy ma także zestawienie niebieskiego koloru podstawy z metaliczno żółtymi elementami. Te wszystkie zabiegi miały na celu wyrażenie radości i spontaniczności autorki. Praca innej uczestniczki była inspirowana jej minionymi przeżyciami. Starała się pokazać złożoność i różnorodność tych przeżyć. Na podstawie w formie koła umieściła elementy malutkie i duże, obłe i ostre, ażurowe i zwarte, pojawiły się także elementy walcowate, prostokątne i okrągłe. Dzięki temu pokazała, że każde z odczuć jest inne i towarzyszące nam w życiu emocje są przeróżne. Stworzyła koło czasu symbolizujące jego cykliczność, powtarzalność, następowanie po sobie rzeczy dobrych i nieprzyjemnych. Harmonia i spokój kompozycji tego obiektu jest wyrazem akceptacji takiego stanu rzeczy przez autorkę. Miałam okazję współpracować z grupą twórczą i kreatywną. Każda z osób z entuzjazmem podjęła wyzwanie i szukała takich form, które najpełniej wyraziłyby ich emocje. Trafnie dobierały i zestawiały ze sobą poszczególne elementy. Nie było dwóch podobnych prac, w każdej relacje i zależności między elementami były różne. Dominowało przedstawianie pozytywnych odczuć, nikt nie podjął się zwizualizowania negatywnych stanów. Mimo, to prace dotyczące podobnych emocji były diametralnie różne. Przeważały obiekty abstrakcyjne, jednak zdarzały się osoby, które miały trudności z przezwyciężeniem schematu i zrealizowały prace przedstawiające. |