„Zwierciadełko powiedz przecie...”
Cele:
- ćwiczenie umiejętności pozytywnego myślenia,
- stymulowanie wyobraźni,
- rozwój wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie kreatywności,
- pokazanie niestandardowych możliwości wyrażania plastycznego.
Przebieg ćwiczenia
Część I
Wykonajcie własne, niepowtarzalne lustro z ramą, w którym chętnie będziecie
się przeglądać i które będzie Was charakteryzować. W tym celu na tekturze
o formacie A4 przyklejcie lustro w dowolnym miejscu i na około niego
wykonajcie ramę techniką kolażu. Możecie wykorzystywać różne przedmioty
np. tkaniny, kawałki płytek, koralików itd.
Pokaz/prezentacja
Zastanówcie się i opowiedzcie o swojej pracy, a następnie odpowiedzcie
na pytania:
- Czy w życiu liczy się tylko piękno zewnętrze?
- Co widzisz przeglądając się w swoim lustrze?
- W jaki sposób Twoja praca jest odbiciem Twoich mocnych stron, Twojej
osobowości?
Część II
Wymieńcie się pracami i spróbujecie popatrzeć na swoje lustrzane odbicie
w kontekście pracy kolegi/koleżanki.
Pokaz/prezentacja
Porównajcie swoje prace i odpowiedzcie na pytania:
- Co czułaś/czułeś przeglądając się w innym lustrze?
- Jaki byłby świat gdyby każdy z nas był taki sam?
Uczestnicy: młodzież gimnazjalna
i licealna
Materiały: tektura, klej, farby,
obiekty łazienkowe- lustro, kawałki płytek, tkaniny itd.
Czas trwania: 90 minut
Bibliografia:
Czaja D., (1999) Metamorfozy ciała, pod red. D. Czai, Rebis: Kraków
Eco U., (2005) Historia piękna, pod red. U. Eco, Rebis: Poznań
|