<<powrót

III rok 2007-2008

Warsztaty

Karolina Andrzejczak

Linia w przestrzeni

Świat linii zawiera w sobie wszystkie możliwości wyrazu, od chłodnej do gorącej liryki na początku do pełnej napięcia dramatyczności na końcu.
Wasyl Kandyński

Cel:
– rozważanie na temat linii,
– rozwijanie myślenia przestrzennego,
– stymulowanie zdolności manualnych,
– pobudzanie kreatywności.

Przebieg ćwiczenia
Cześć I

Wyobraźcie sobie jakiś przedmiot, który następnie narysujcie za pomocą środków rysunkowych. Posłużcie się jedną linią-kreską, nie odrywając narzędzia (ołówka, kredki, flamastra) od papieru.

Część II
Na podstawie Waszego rysunku spróbujcie wasz przedmiot uprzestrzennić. Postarajcie się zastąpić linię – kreskę narysowaną na papierze linią wykonaną z drutu w przestrzeni trójwymiarowej.

Pokaz – prezentacja
Obejrzyjcie wszystkie realizacje. Zastanówcie się co różni linię na płaszczyźnie od linii znajdującej się w przestrzeni, jak zmienia się ich sens i oddziaływanie. Czym jest linia, w jakiej formie znajduje się w życiu codziennym, jakie ma dla nas znaczenie? Wymieńcie swoje uwagi.

Uczestnicy: młodzież gimnazjalna.

Materiały: ołówki, kredki, flamastry, druty.

Czas działania: 90 min.

Bibliografia:
Kandyński W., (1986) Punkt i linia a płaszczyzna, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.

<<powrót