Stoliczku nakryj się
Cele:
- rozwijanie wyobraźni,
- stymulowanie aktywności twórczej,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie poczucia estetyki,
- rozwijanie świadomości zdrowego żywienia.
Przebieg warsztatu
Przedstawienie dzieciom fragmentu bajki braci Grimm pt.: Stoliczku nakryj się oraz rozmowa o zdrowym żywieniu.
Polecenie
Za pomocą kredek lub pasteli udekoruj swoją serwetkę,
narysuj na niej swoje ulubione i zdrowe danie.
Ułóżcie swoje serwetki obok siebie i połączcie (klejem lub taśmą) tak by stworzyły jeden, duży obrus.
Konfrontacja
Czy jesteście zadowoleni ze swojej pracy i dlaczego?
Jakie potrawy pojawiły się na waszym stole?
Czy przedstawione przez was potrawy są zdrowe?
Czego nauczyliście się podczas warsztatu?
Uczestnicy: grupa dzieci w wieku 4 - 5 lat.
Miejsce: Pprzedszkole Mmiejskie nr 43 w Łodzi.
Materiały: kartki, pastele, kredki.
Czas: 1 godzina
Bibliografia
Grimm W., Grimm J., (2001), Stoliczku nakryj się, Zielona Sowa, Warszawa
Uwagi, refleksje
A ja lubię pomidorówkę." - -Janek
Jak się je zdrowe jedzenie to się ładnie wygląda. - Ania
A mój tata pije piwo i pali papierosy, a to niezdrowe." - Marcin
Wybrane opisy realizacji:
Autor: Janek
Janek narysował talerz zupy pomidorowej z kluskami. Środkami plastycznymi wyraził uwielbienie do tej potrawy.
Autor: Ania
Ania narysowała spaghetti, inspirując tym samym większość koleżanek z grupy. Tym oto sposobem pojawiło się wiele prac przedstawiających to danie. Wszystkie niezmiernie kolorowe i ekspresyjne.
Autor: Ola
Jej praca przedstawia drugie danie składające się z dwóch mielonych kotletów, porcji ziemniaków i surówki z niezidentyfikowanych warzyw koloru fioletowego.
|